Září 2018

Tyhle souhrny bych chtěla psát každý měsíc. Mám představu, že by to byla taková všehochuť toho, co mě ten měsíc zaujalo, o co bych se chtěla podělit a tak. Třeba místo psaní jednotlivých recenzí na knihy a seriály to jen všechno shrnu do těchto článků, zahrnu oblíbenou hudbu, třeba nějaké myšlenky, nad kterými jsem hodně přemýšlela, a tak.

Ze života

V prvé řadě jsem začala opět chodit do školy, druhý ročník na vysoké. Přestože studuji poměrně jednoduchý obor, stále je to časově a psychicky náročné, přestože do školy chodím zatím jen dva týdny. Můj rozvrh je šílený. Do školy chodím sice jen tři dny v týdnu, zato v pondělí jedu bez větší mezery 11 hodin v kuse, v úterý je to trochu volnější, ale stejně tak se vracím domů večer.

O mém psychickém stavu a celkově osobním životě možná víte z Twitteru, každopádně o tom bych nejraději napsala později samostatný článek, někdy v budoucnu.

Seriály, filmy, knihy


The Handmaind's Tale

Viděla jsem první a jediné dvě série tohoto dystopického seriálu a zatím mě moc baví. Příběh vypráví o tom, jak na světě lidé přestávají být plodní a musí pro dobro přežití lidské rasy zavést nová pravidla. Například v USA, kde dění zatím sledujeme, vláda společnost rozdělila dle Bible na vyšší vrstvu, která vychovávala děti, a nižší, která jim sloužila... a rodila děti.
Upřímně mi tenhle systém nedává moc smysl. Nechci úplně plně prozrazovat, jakým systémem se v USA podle seriálu řídí, abych se vyhnula spoilerům, každopádně mi tenhle partiarchální systém přijde neefektivní. Kdyby byl opravdu problém s plodností, prioritou by přece měly být ženy, o které by se mělo co nejlépe pečovat, když jsou těhotné.
Seriál mě mnohokrát svými dějovými zvraty opravdu překvapil. Některé části byly hodně nechutné nebo takové nepříjemné na koukání, protože seriál obsahuje záběry znásilnění, bití nebo mučení a trpění. Slabším povahám bych ho proto nedoporučila, zato ale pro lidi, kteří se v takovýchto psycho příbězích vyžívají (jako já), je seriál ideální.

How I Met Your Mother

Ano, je mi skoro 22 let a nikdy jsem neviděla tento seriál. To se ale tento měsíc změnilo a já se poprvé podívala na všechny série.
Asi tento seriál nemusím složitě představovat. Měla jsem potřebu jej stále srovnávat se seriálem Friends, což mi zřejmě trochu kazilo požitek. Přece jen, co má na tento legendární seriál.
Seriál byl vtipný, postavy sympatické, konec se mi moc líbil. Ale občas to bylo docela nudné, hrozně se to táhlo. Takže znovu se na to asi už nepodívám, každopádně za zhlédnutí určitě stálo

The Walking Dead + Fear The Walking Dead

Kdysi dávno jsem byla docela fanynka těchto dvou seriálů. Jednoduše jsem milovala zombie a celkově post-apokalyptickou atmosféru. Každopádně seriál už vychází opravdu dlouho a jeho kvalita postupně klesá. Na internetu jsem si všimla, že při poslední sérii jsem nebyla jediná, která už to s TWD vzdala.
A Fear The Walking Dead je to stejné. Začátek opravdu super, ale čím dál tím víc se to kazí. Je to opravdu škoda.


Knihovna duší, Ranson Riggs

Konečně jsem se dostala ke třetímu dílu série Sirotčince. A musím říct, že mě to sakra zklamalo.
Přišlo mi, že do poloviny knížky (minimálně) se nestalo absolutně nic. Poté se konečně příběh více rozjel, ale že by to byla nějaká zběsilá jízda, to se také říct nedá. Nejslabší díl z celé série.

Kaziměsti, Martin Bečan

Na tuhle fantastiku od českého autora jsem se opravdu těšila. Na první pohled mě uchvátila krásně graficky zpracovaná obálka. Jenže jak se říká, nesuďme knihu podle obalu, v tomto případě doslova.
V prvé řadě, postavy mi byly neskutečně nesympatické. Parta adolescentů, kteří ani nebyli nějak hlavními postavami v příběhu, pouze jakoby proplouvali dějem. A když už jsme u děje, ten taky nebyl nijak světoborný. Zdá se mi, že autor hodně spoléhal na atmosféru podivného města, které bylo jistě velmi zajímavé, ale to k dobré knize rozhodně nestačí. Ke konci přinesla kniha čtenáři zajímavé, ač možná neúmyslné zamyšlení, jinak ale opravdu nebylo moc o co stát.

Hudba


Epiphany - BTS

Jak už možná víte, jsem velká fanynka BTS, takže jejich písnička nesmí chybět v mém playlistu měsíce. V srpnu vydali nové album a bylo pro mě těžké vybrat jen jednu písničku (doporučuji si pustit celé album!).
Vybrala jsem Epiphany, protože jednak ten, co písničku zpívá, to zvládl opravdu bravurně, jednak také proto, že text této písničky je krásný. Moc se mi líbí, jak se BTS rozhodli pomáhat lidem ve světě začít milovat sami sebe.

Žádné komentáře:

Okomentovat